Happy Boss och ACRX Rallycross
Happy Boss engagerar sig varje i år i nya idrottsföreningar eller individer inom idrotten som lägger ner hela sin själ i detta.
Inför 2019 har Happy Boss gått valt en person som brinner för sin sport och som haft en fantastiskt utveckling inom sin sport. I år kommer vi sponsra Andreas Carlsson som är nu i högsta serien i ACRX Rallycross. Happy Boss går in som en av huvudsponsorerna.
Andreas Carlsson är 24 år. Bor och jobbar i Säffle som verkstadscoach/arbetsledare på Brandt i Säffle som är en Volvo och Ford verkstad innan det var han Personlig Se.
Sen driver han ett eget Rallycrossteam i högsta klassen Supercar.
Hans team består av vänner och familj där alla har vanliga jobb, så all tid som läggs ner på detta är på fritiden efter jobb och på helger. Större delen av teamet är kompisar i åldern 22-27år som brinner för detta så dem är ett väldigt ugnt team med en enorm drivkraft!
Andreas startade med crosskart 2009 och körde då 125cc. Redan ett år senare, säsongen 2010 hade han många fina resultat. Bland annat seger i NEZ (North European Zone), Seger i JSM (junior SM), Seger i Sprint cupen, seger i IC cupen samt andra plats i norska NM.
2011 gick han upp två klasser och startade med 650cc som är den största klassen, där Andreas varit med och utvecklat C-Pro under 2012, 2013, 2014 och som idag är den ledande crosskart-tillverkaren.
2015 var året då Teamet fick bra ordning på karten och motorerna, och bara behövde tänka på körningen. Detta resulterade i fina resultat och seger i det högsta mästerskapet NEZ. En tredje plats i SM, samt seger i Sprintcupen.
2016 satsade Andreas bara på SM och tog då ett SM-guld i sprintspecial under SM-veckan i Norrköping. Detta i direktsändning på SVT 1 med de högsta tittarsiffrorna under hela SM-veckan. Slutade även detta år som trea i SM.
2017 körde han 8 tävlingar och vann 7 av dessa, 1 i svenska cupen och 5 i SM där jag har vann alla och blev helt obesegrad Svensk mästare!
2018 så byggde han och sitt team tillsammans med Nilssons Plåtindustri AB och UNIC-Transmissions en egen Supercar helt från grunden. Bilen är byggd på en Renault Clio 3 RS. Ingen av oss har byggt något liknande förut så det har vart en stor utmaning för alla inblandade. Säsongen 2018 gick låångt över förväntan med tanke på vår låga budget och det hårda motståndet där de flesta är stora team med mycket erfarenhet och har en stor budget.
”Målet för iår är att komma på pallplats i minst 1 av 7 tävlingar och vara topp 5 totalt i RallyX-Nordic serien. Detta är höga mål då det är hårdare motstånd än någonsin med många erfarna chaufförer där de flesta kör/kört EM och VM samt har bilar som är ca 1,5-3ggr så dyra än den vi byggt. Vi är så kallade “underdogs” vad det gäller budget och resurser, men vi tror stenhårt på dessa mål då vi som sagt har ett enormt driv och vilja så vi tror och hoppas att denna säsongen kommer bli riktigt bra! Väldigt kul att ha med er på detta!