Basefarm - Happy Boss

Basefarm

“Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt”

Button

Basefarms kontorsvägg med logga

Bakgrund

Basefarm är en europeisk driftleverantör med specialistkompetens inom affärskritiska tjänster. Företaget tillhandahåller strategisk rådgivning, arkitektur, implementation, förvaltning och drift av lösningar på flera olika molnplattformar. Idag består Basefarm av cirka 760 ingenjörer och rådgivare i Sverige, Norge, Nederländerna, Tyskland och Österrike.

I februari 2021 stod Sverigekontoret inför en flytt till en ny, större lokal och i samband med detta fick de anledning att se över sina leverantörer. En av Happy Boss säljare hade hört av sig sedan en tid tillbaka och Basefarm valde att tacka ja till ett erbjudande om kontorsstädning.

– Vår IT-chef kände till säljaren sedan innan och rekommenderade att vi skulle ta ett samtal. När vi sedan såg över priserna insåg vi att det skulle bli billigare för oss att köpa kontorsstädning genom Happy Boss. Dessutom skulle faktureringen bli smidigare, berättar Sofia Zingmark, Office & HR coordinator.

 

Sofia Zingmark på Basefarm

Valda kontorslösningar

Basefarm, som själva tilldelar sina kunder en kontaktperson med övergripande ansvar, gillade att Happy Boss arbetade på samma sätt.

– Vi blev nöjda med kontorsstädningen och uppskattade att det var en och samma städerska som ansvarade för vår lokal. Även på Happy Boss har vi haft en ansvarig kontaktperson som vi vet att vi alltid kan vända oss till.

Happy Boss vann Basefarms förtroende och med tiden adderades fler tjänster. Det som började med kontorsstädning ledde vidare till en helhetslösning inom facility management med städ, entrémattor, kaffemaskin, vattenautomat och matkyl.

– När avtalet med vår tidigare kaffeleverantör gick ut så besökte vi Happy Boss. Det ska sägas att vi var nöjda med våra tidigare leverantörer för såväl städning som kaffe men vi fastnade för Happy Boss upplägg, de lät oss testa kontorslösningarna innan vi bestämde oss. Från början hade vi inga tankar på att införskaffa en matkyl men eftersom det nya kontoret ligger en bit bort från matvaruaffärer så kändes det som ett fint erbjudande för våra medarbetare.

 

Resultat av samarbetet

Helhetslösningen gjorde att Basefarm kunde spara in kostnader på facility management. Förutom priserna lyfter Sofia kundservicen som en av de främsta fördelarna med att ha Happy Boss som leverantör.
– Det gick fort att komma igång och vi har alltid fått snabb återkoppling. Vi vet att vi kan ge feedback om vi skulle vara missnöjda och att Happy Boss löser allting så gott det går, förklarar Sofia och avslutar:

– Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt. De har fortsatt värna om oss även efter att vi blev deras kund genom att exempelvis bjuda oss på julbord och bio vilket varit uppskattat.

Nu väntar ett fortsatt samarbete och Basefarm ser fram emot att inleda 2022 med en ny kaffemaskin. Gott kaffe fyller trots allt en viktig funktion för att skapa trivsel på arbetsplatsen!

Är ert företag också ute efter helhetslösningar inom facility management? Gör som Basefarm och skapa ökad trivsel på kontoret samtidigt som ni minskar era kostnader. Kontakta oss för ett första samtal!

Kontakta oss

Relaterade kundcase

Fler nöjda kunder har valt samma eller liknande tjänster. Läs om vad de har att säga om samarbetet med Happy Boss!

Frontwalker logga
“Det började med ett rekryteringsuppdrag i Stockholm. Från den första rekryteringen har samarbetet vuxit och nu jobbar de med samtliga av våra kontor”

Nicklas Raask

VD, Frontwalker

SIWI logotyp
“Happy Boss har alltid gett oss de bästa lösningarna, till de absolut bästa priserna. Så fort vi behöver hjälp vet jag att Happy Boss är snabba och proaktiva i att hjälpa oss med den bästa lösningen”

Marko Antonic

IT-koordinator, SIWI

Fisk Idag logotyp
”Jag ser deras service och support som den främsta styrkan och rekommenderar även små till medelstora företag att arbeta med Happy Boss”

Emmy Bonnevier

VD, Fisk Idag

“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund” Läs mer om det lyckade samarbetet mellan PopHouse Sweden AB och Happy Boss!

Viktor Fredell

Chief Information Officer, PopHouse Sweden AB

Norrskens kontorsbyggnad
“Oavsett vilka utmaningar vi ställs inför kan vi vara 100 % trygga med att Happy Boss hittar en lösning”
“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

“Allt gick fantastiskt smidigt när vi bytte till Happy Boss. Jag vill verkligen rekommendera Happy Boss för deras bemötande, snabba service och att dom håller vad de lovar.”

Sanka Weerarathna

Administrativ chef, Utbildningsförvaltningen Elinsborgsskolan

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige