Boule Diagnotics - Happy Boss

Boule Diagnostics

" Transparens och ärlighet var avgörande för oss och vi ville undvika dolda kostnader". 

 

Button

Bakgrund

Om företaget 

Boule Diagnostics resa inleddes på 1950-talet med Erik Öhlin, grundare av Swelab Instrument AB, och
hans utveckling av Europas första automatiska blodcellräknare. Denna innovation lade grunden för
företagets framtid. Boules amerikanska dotterbolag, Clinical Diagnostic Solutions Inc. (CDS), delar denna
pionjäranda, med rötterna i Coulter Corporation, skapare av världens första blodcellräknare. Sedan Boule
Diagnostics grundades 1992, har företaget utvecklats till en global aktör inom utveckling, tillverkning och
marknadsföring av diagnostiska system och reagenser för patientnära vård. Med en närvaro i över 100
länder har Boule Diagnostics etablerat sig som en ledande leverantör inom hematologi och blodsjukdomar,
driven av en dedikation till att förbättra patientvården genom pålitliga och användarvänliga lösningar samt
en ständig strävan efter innovation och kvalitet. Denna strävan har stärkt deras globala position som en
betrodd partner inom sjukvården.

Boule Diagnostics huvudkontor är beläget i Spånga, där både instrument och reagens för blodcellräkning
produceras. Företaget har ca 130 anställda i Sverige och ca 80 i USA, vilket understryker deras
omfattande närvaro och kapacitet inom diagnostikindustrin.

“Det var nog ödet att Happy Boss skulle komma in och rädda oss!”

Jeanette arbetar som HR-koordinator på Boule och berättar att det nog måste varit ödet som gjorde att de
kom i kontakt med Happy Boss:

- Vårt första möte med Happy Boss var faktiskt en ren tillfällighet och kändes som ödet. I min roll
inom HR är det sällan jag svarar i telefonen på okända nummer på grund av ständiga samtal från
telefonförsäljare. Men just den dagen, mot alla odds, beslutade jag mig för att svara på ett
inkommande samtal. På andra sidan luren fanns Linus och Josef från Happy Boss, redo att göra
sitt jobb som vilka säljare som helst. Det hela slutade med ett uppstartsmöte våren 2023!

Diskussionen kring Happy Boss helhetslösning fångade direkt Jeanette och företagets intresse. Tidigare
hade man hanterat ett virrvarr av olika leverantörer för olika behov, vilket var både tidskrävande men
också ineffektivt. Timingen kunde inte ha varit bättre, då Boule Diagnostics precis hade beslutat att
stänga ner sin reception.

- Det kändes som om Happy Boss var menade att komma in och styra upp situationen, säger
Jeanette.

Man gjorde en jämförelse mellan de befintliga avtalen och det som Happy Boss erbjöd och rätt snabbt
stod det klart att Happy Boss helhetslösning var överlägsen. Happy Boss visade sig även vara
behjälpliga vid särskilda tillfällen som kanelbullens dag och Lucia, genom att tillhandahålla det lilla extra.
Tre huvudanledningar låg till grund för Boule Diagnostics beslut.

● Först och främst var det de finansiella besparingarna – ett måste i en tid då man behövde strama
åt kostnaderna.
● Enkelheten i att ha allt samlat på en och samma faktura, vilket gav företaget en bättre överblick
och kontroll över kostnaderna.
● Den administrativa lättnaden att kunna överlämna en del av ansvaret för vardagliga sysslor till
någon annan, vilket sparar både tid och energi.

Jeanette berättar:

- Transparens och ärlighet var avgörande för oss och vi ville undvika dolda kostnader. Happy Boss mötte dessa
önskemål med öppenhet och försäkrade oss om att vi kunde skräddarsy tjänsterna efter våra behov. Ett
konkret exempel på deras flexibilitet var när vi uttryckte vårt starka önskemål om att behålla vår lokalvårdaresom vi alla uppskattar högt. Happy Boss lösning? "Vi anställer henne!" sa de. Det inte bara säkrade hennes
fortsatta närvaro hos oss utan gav henne även bättre arbetsvillkor. Denna gest av omtanke och
anpassningsförmåga från Happy Boss sida har verkligen berört oss och bekräftat att vi gjorde rätt val.

Implementeringen

Implementeringen av Happy Boss tjänster var en omfattande process som förvandlade arbetsplatsen på flera sätt. Från starten var Happy Boss ett stöd och agerade som företagets guide genom varje steg, vilket underlättade övergången betydligt.

Ett av stegen var att ta hand om brandsäkerheten. Happy Boss tog över ansvaret för de redan monterade
brandsläckarna, bytte ut dem vid behov och säkerställde att allt var i toppskick. Detta var en stor lättnad då det blev en mindre sak för företaget att oroa sig över.

Jeanette berättar vidare:
- En annan förändring som gjorde stort intryck var installationen av en växtvägg. Teamet som arbetade med
detta presenterade en lösning som inte bara berikade vår arbetsmiljö med grönska utan också blev ett vackert tillskott till vår allmänna yta. Superfina växter valdes ut för att skapa en lugn och välkomnande atmosfär.

- Vidare tog Happy Boss sig an uppgiften att renovera två av våra konferensrum. De målade om, bytte ut
möblerna och uppdaterade tekniken. Resultatet vart väldigt uppskattat och det har verkligen lyft vår allmänna yta och skapat en mer inbjudande miljö för både anställda och besökare.
Vi hade nyligen ett fackligt företagsbesök, de frågade om de fick ta foton på vår entréyta och uttryckte: “så fint ni gjort det för era medarbetare, det här ska jag ta med till vårt kontor!”. Deras uppskattning visade verkligen vilket bra jobb Happy Boss har gjort och visar på det positiva intryck som deras arbete har lämnat till våra medarbetare.

- Ytterligare ett område där Happy Boss verkligen gjorde skillnad var med våra kaffemaskiner.
Kvaliteten på kaffet har förbättrats avsevärt, och ofta längtar jag till jobbet bara för att kunna njuta av en god
kopp kaffe vid mitt skrivbord.

- Trots de stora utmaningarna som följde med att säga upp befintliga avtal och anpassa oss till ett nytt system, visade sig Happy Boss vara en ovärderlig resurs. Deras stöd under implementeringsprocessen gjorde att vi kunde genomföra övergången smidigt och effektivt. Det totala ansvaret som Happy Boss tog på sig för dessa förändringar innebar att vi kunde fokusera mer på vår kärnverksamhet, medan de såg till att vår arbetsmiljö blev både funktionell och trivsam.

“Min arbetsdag blir roligare för att jag får samarbeta med Milica!”

- Det som verkligen har gjort samarbetet speciellt är den personliga kontakten med Happy Boss. Vår
huvudkontakt, Milica, har varit en ovärderlig resurs. Hennes engagemang och service har inte bara underlättat
vår vardag utan också gjort mitt arbete roligare. Det är sällsynt att hitta en affärspartner som genuint bryr sig om sitt arbete och kunderna de arbetar med, och det är något vi verkligen värderar högt i vårt samarbete med Happy Boss.

Relaterade kundcase

Type Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse porttitor viverra lectus et dapibus.

“Det var nog ödet att Happy Boss skulle komma in och rädda oss!”

Jeanette Börjesson

Boule Diagnostics

"Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en arbetsplats som känns som hemma."

Annamaria Wickman

Office Manager

Journey Agency Logga
“Vi valde att gå med Happy Boss som leverantör av kontorsstädning bland annat för att de erbjuder ett koncept som är hållbart för växande företag”

Fredrik Viktorsson

VD, Journey Agency Sweden

Brödernas Family logga
“Oavsett man är en stor eller liten kund till Happy Boss gör de ingen favorisering – de hanterar alla kunder på samma sätt och tar lika bra hand om alla”

Kyriakos Moussally

Inköps-och produktionsansvarig

Advice logga
“Happy Boss kunde leverera på vårt rekryteringsbehov, snabbt och till fast pris”

Emilia Hofsetter & Elin Svanborg

Auktoriserad redovisningskonsult

"Happy Boss var lite mer på tå än de andra och man märkte att de brydde sig mer. Det gjorde stor skillnad."

Pernilla Rosengren

Chef Kontorsservice

“Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt”

Sofia Zingmark

Office & HR coordinator

Frontwalker logga
“Det började med ett rekryteringsuppdrag i Stockholm. Från den första rekryteringen har samarbetet vuxit och nu jobbar de med samtliga av våra kontor”

Nicklas Raask

VD, Frontwalker

SIWI logotyp
“Happy Boss har alltid gett oss de bästa lösningarna, till de absolut bästa priserna. Så fort vi behöver hjälp vet jag att Happy Boss är snabba och proaktiva i att hjälpa oss med den bästa lösningen”

Marko Antonic

IT-koordinator, SIWI

Fisk Idag logotyp
”Jag ser deras service och support som den främsta styrkan och rekommenderar även små till medelstora företag att arbeta med Happy Boss”

Emmy Bonnevier

VD, Fisk Idag

“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund” Läs mer om det lyckade samarbetet mellan PopHouse Sweden AB och Happy Boss!

Viktor Fredell

Chief Information Officer, PopHouse Sweden AB

Norrskens kontorsbyggnad
“Oavsett vilka utmaningar vi ställs inför kan vi vara 100 % trygga med att Happy Boss hittar en lösning”
“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Happy Boss AB, orgnr. 559204-8473 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata