Pophouse Sweden AB
“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund”
Om uppdraget
Med flera välkända varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken har Pophouse Entertainment Group storartade projekt på gång. För att lyckas ro alla planer i hamn följer också ett behov av samarbetspartners som håller måttet. När Victor Fredell klev in i rollen som Chief Information Officer för drygt ett och ett halv tår sedan fick han anledning att ringa upp en kontakt han sedan länge sparat i telefonen; Happy Boss-Åsa.
Victor Fredell introducerades för Happy Boss redan 2015 när han blev uppringd av säljaren Åsa på sin tidigare arbetsplats. Hon hörde av sig med jämna mellanrum och trots att Victor inte köpte något där och då uppskattade han att Åsa följde upp deras samtal och lade namnet på minnet. Först flera år senare ledde samtalen till en deal i samband med att Victor började som Chief Information Officer på PopHouse. Det uppstod ett behov av digitala rollups och att hitta rätt leverantör på marknaden kan idag vara relativt snårigt, påpekar Victor.
Utmaningen
– Att få ihop en hel setup av digitala rollups är inte det lättaste, det krävs en leverantör som både är lyhörd och har finess. Dessutom föredrar vi flexibilitet och print-marknaden har i min mening stagnerat med långa processer och avtal, förklarar Victor och fortsätter:
– Jag anade att Happy Boss skulle möta våra behov så jag slog en signal och sade ungefär; Hej Happy Boss-Åsa. Du har ringt mig under fem års tid och nu är jag redo att köpa något.
Resultatet
PopHouse var i behov av snabb hjälp och förväntningarna på leveransen var höga. Victor blev positivt överraskad av hur bra samarbetet fungerade.
– Snabbhet och flexibilitet är viktigt för oss, vilket Happy Boss lever upp till. De har visat sig vara lyhörda och förändringsbenägna genom sin personliga service. Som kund upplever jag en trovärdighet hos Happy Boss, vi talar samma språk. Det var jag själv som fick be om en merbeställning vilket säger något om dem – de försöker inte kränga på dig mer än du faktiskt behöver.
Diskussion om fortsatt samarbete
För närvarande har Victor fullt upp med utvecklandet av PopHouse senaste koncept Space – ett digitalt kulturcenter och Europas största e-sport- och gaming-arena som de planerar att öppna upp i centrala Stockholm senare under året. Utöver det har PopHouse pågående ombyggnationer av lokaler på Djurgården och står inför en expansionsresa där de banar väg för en stark framtid med fler spännande attraktioner.
– Vi hoppas på att vaccinationerna gör sitt och att vi kommer kunna dra igång igen under sommaren. Därefter ser jag fram emot att hitta fler samarbeten med Happy Boss, säger Victor och avslutar:
– Happy Boss lever upp till sitt namn. Jag är glad att vi blev deras kund.