Adven
"Under Happy Boss paraply fungerar allting precis som det ska"
Om samarbetet
Adven är ett energibolag som levererar fjärrvärme till bostäder, industrier och lokaler på 17 orter runt om i Sverige. Den geografiska spridningen ställer höga krav på en pålitlig och effektiv intern kommunikation – inte minst när det gäller kundservice och fakturering till över 5 000 kunder varje månad. Tidigare kantades vardagen av tekniskt strul och ineffektiva processer, vilket skapade frustration och tog värdefull tid från det dagliga arbetet.
Adven sökte efter en lösning som kunde förenkla deras arbetsflöden – men det dröjde innan de hittade rätt partner.
Med Happy Boss som leverantör av skräddarsydda printlösningar har situationen förändrats i grunden.
– Print har tidigare haft en tendens att krångla och mycket tid gick åt till att lösa dessa problem. Men det ändrades så fort vi började hyra skrivare av Happy Boss för flera år sedan. Under deras paraply fungerar allting precis som det ska, säger Gustaf Molin.
Utmaningen
Enkel och högkvalitativ kommunikation
Adven behövde en teknisk lösning för videokonferens, stabila copyprinters för att spara tid och hjälp att hantera fakturor. Dessutom gjorde externa leverantörer att deras växel bestod av tre linjer istället för en. De var i behov av lösningar inom:
Resultatet
Med Happy Boss videotjänst med både fasta installationer och molntjänst har Adven ersatt vartannat tidigare fysiskt möte med videokonferens. Med hjälp av en betydligt smidigare telefonilösning har deras kunder numera ett nummer att ringa, där de kan välja vem de vill prata med och de externa leverantörerna behövs inte längre. De sparar både tid och pengar, och samarbetet fortsätter att utvecklas.