Beijer Byggmaterial - Happy Boss
 

Beijer Byggmaterial

"Vi slipper långa väntetider och kan lita på att Happy Boss vet vad vi behöver och levererar utan krångel.” 

Button

Bakgrund

Beijer Byggmaterial har sina rötter i Malmö, där handelsföretaget Firma G Beijer grundades redan år 1866. År 1970 tog företaget ett betydande steg och bildade kedjeföretaget Beijer Byggmaterial AB. Idag är de Sveriges största helägda bygghandelskedja med 116 byggvaruhus och kakelbutiker runtom i landet. De erbjuder byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitét till både yrkesmän och hemmafixare.  

Företagets affärsidé bygger på att leverera pålitliga, enkla och relevanta lösningar med fokus på kvalitét och hållbarhet. Beijer beskriver sig själva som “det stabila företaget som säljer varor som håller i generationer.” Med omkring 2500 medarbetare och en omsättning på ca 12 miljarder SEK är Beijer Byggmaterial en ledande aktör inom sin bransch.  

Maria Åslund arbetar som administratör och miljösamordnare på Beijer Byggmaterial i Arlandastad. Under sina 4,5 år inom företaget har hon testat på flera olika arbetsuppgifter. Hennes ansvarsområden har succesivt utvecklats och utökats, något hon uppskattar eftersom det bidrar till de omväxlande arbetsdagar hon trivs så bra med.  

Utmaningen

Det var när flera medarbetare började klaga på att det inte fungerade med kontorsstädningen, att det var smutsigt trots att det nyss blivit städat, att golven luktade surt och att det inte var kul att komma till arbetet som Beijer Arlandastad kände att det var dags att göra något för att förbättra arbetsmiljön. Maria var också trött på att inte få kontakt med företaget som då levererade tjänsten, att möten ställdes in och att inte få gehör för sin önskan om förbättringar.  

Maria började googla för att hitta ett företag som kunde möta deras önskemål, hon jämförde priser och intervjuade, tillsammans med lagerchefen, olika företag inom lokalvård. Happy Boss var ett av företagen som hamnade under Marias lupp och som också gav det bästa intrycket. “Vi kände på en gång, efter första samtalet, att det här känns bra. Det här vill vi testa!” säger Maria.  

Implementeringen

När det var dags för implementering gick det snabbt och problemfritt. “Ni har varit involverade i allt och har varit väldigt tillmötesgående. Allt har gått snabbt och smidigt. Att ni dessutom hjälpte oss med en superlösning kring vår tidigare leverantör är vi jätteglada för.”  

För Maria och hennes kollegor på Beijer Byggmaterial har den största skillnaden sedan de bytte leverantör till Happy Boss visat sig vara den personliga kontakten som de nu får. “Om något krånglar, om frågor dyker upp eller om vi behöver göra justeringar är det bara att ringa eller maila så löser ni det, direkt.” 

Matkyl med mat och mellanmål för företag

Resultatet

Nu har Happy Boss varit en del av deras vardag i ungefär två år och samarbetet har utökats successivt sedan starten. “Vi började som sagt med lokalvården, sedan tillkom fruktleveranser och vatten, sen kaffemaskinerna och sist mat på jobbet. Vi ser ständigt över vilka lösningar vi behöver och ser ett fortsatt samarbete tillsammans” berättar hon vidare.  

Med deras nya lokalvårdare i huset är alla nöjda, och arbetsplatsen är ren och prydlig. “Vår lokalvårdare är väldigt noggrann, hon uppmärksammar direkt om det är något som saknas eller behöver fyllas på. Det är en familjär känsla att ha henne hos oss, hon är glad och trevlig och hon är alltid på plats. Hon har blivit en del av oss.” Läs mer om företagsstäd och kontorsstädning 

På Beijer Byggmaterial i Arlandastad erbjuds medarbetarna, förutom städ av hög kvalitét, möjligheten att köpa mat direkt på jobbet, ett inslag som blivit mycket uppskattat. Eftersom arbetsplatsen ligger i ett industriområde utan närliggande lunchalternativ, och arbetsdagen ofta startar tidigt, har detta blivit ett praktiskt och populärt val. Genom att ha mat tillgänglig på plats sparar medarbetarna värdefull tid och kan istället ta en välbehövlig vila under sin lunchrast. Utbudet har utökats efterhand eftersom maten går åt snabbt – särskilt mackorna, som ofta tar slut direkt, skrattar Maria. För att säkerställa att alla är nöjda har leveranserna nu utökats till två gånger i veckan. 

Fördelarna att erbjuda mat på jobbet är många, men för Maria och hennes kollegor har det visat sig vara främst tidssparande och ett bra sätt att öka samanhållningen. “Borden i vårt lunchrum fylls av människor som äter tillsammans - det gillar vi!”  Att alla verkar uppskatta att enkelt kunna köpa ett mellanmål eller lite gott till eftermiddagsfikat är en bonus fortsätter hon. Läs mer om mat på jobbet. 

På frågan om Maria kan rekommendera Happy Boss till andra företag kommer svaret snabbt: “- Absolut! En av de största fördelarna är att vi har inflytande över utbudet och kan anpassa det efter våra egna behov och önskemål. Dessutom är den personliga kontakten ovärderlig. Det känns som att jobba med ett familjeföretag. Vi har en tydlig kontaktperson som vi alltid kan vända oss till, vilket gör allt smidigare och det gör framför allt att vi sparar tid. Vi slipper långa väntetider och kan lita på att de vet vad vi behöver och levererar utan krångel.” 

"Att sammarbeta med Happy Boss är som att jobba med ett familjeföretag"

Maria Åslund , Beijer Byggmaterial

Relaterade kundcase

Type Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse porttitor viverra lectus et dapibus.

”Happy Boss har underlättat vårt liv genom att ha en partner som sköter det mesta, så att vi kan fokusera på vår core business.”

Peyman Sabet

VD på Wowto

”I dag förväntar vi oss att allt ska gå snabbt och enkelt – och det gör det nu, tack vare vårt samarbete."

Marcus Lejdelin

Lokalplanerare

“Det var nog ödet att Happy Boss skulle komma in och rädda oss!”

Jeanette Börjesson

Boule Diagnostics

"Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en arbetsplats som känns som hemma."

Annamaria Wickman

Office Manager

Journey Agency Logga
“Vi valde att gå med Happy Boss som leverantör av kontorsstädning bland annat för att de erbjuder ett koncept som är hållbart för växande företag”

Fredrik Viktorsson

VD, Journey Agency Sweden

Brödernas Family logga
“Oavsett man är en stor eller liten kund till Happy Boss gör de ingen favorisering – de hanterar alla kunder på samma sätt och tar lika bra hand om alla”

Kyriakos Moussally

Inköps-och produktionsansvarig

Advice logga
“Happy Boss kunde leverera på vårt rekryteringsbehov, snabbt och till fast pris”

Emilia Hofsetter & Elin Svanborg

Auktoriserad redovisningskonsult

"Happy Boss var lite mer på tå än de andra och man märkte att de brydde sig mer. Det gjorde stor skillnad."

Pernilla Rosengren

Chef Kontorsservice

“Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt”

Sofia Zingmark

Office & HR coordinator

Frontwalker logga
“Det började med ett rekryteringsuppdrag i Stockholm. Från den första rekryteringen har samarbetet vuxit och nu jobbar de med samtliga av våra kontor”

Nicklas Raask

VD, Frontwalker

SIWI logotyp
“Happy Boss har alltid gett oss de bästa lösningarna, till de absolut bästa priserna. Så fort vi behöver hjälp vet jag att Happy Boss är snabba och proaktiva i att hjälpa oss med den bästa lösningen”

Marko Antonic

IT-koordinator, SIWI

Fisk Idag logotyp
”Jag ser deras service och support som den främsta styrkan och rekommenderar även små till medelstora företag att arbeta med Happy Boss”

Emmy Bonnevier

VD, Fisk Idag

“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund” Läs mer om det lyckade samarbetet mellan PopHouse Sweden AB och Happy Boss!

Viktor Fredell

Chief Information Officer, PopHouse Sweden AB

“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Happy Boss AB, orgnr. 559204-8473 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata