DB Schenker
“Happy Boss är mångsidiga och bra på att fixa det mesta”
Bakgrund
DB Schenker grundades i Wien år 1872, för att samfrakta gods med tåg till Paris. Idag är de en av världens ledande globala logistikleverantörer med totalt över 74 500 anställda. I Sverige finns 3.500 av dessa, varav 240 jobbar på terminalen i Stockholm.
Pernilla Rosengren började på DB Schenker för 20 år sedan efter en utbildning i kontorsservice. Efter en föräldraledighet vidareutbildade hon sig inom intresset telefoni och blev telefonist, för att få ett jobb i DB Schenkers växel. Efter bara ett år skulle allt digitaliseras och bli modernt och Pernillas roll blev istället inom kontorsservice och vaktmästeri, samt som ansvarig för “Hämta och lämna”-delen i receptionen. Idag är hon chef för kontorsservice.
– Jag har hand om vår reception med kundmottagning och allt inköp av kontorsmaterial, och är även behjälplig med it-biten. Jag har även ansvar för våra leverantörer för blommor, lokalvård, it och telefoni – men sedan i somras är det Happy Boss som sköter det mesta kring det, säger Pernilla Rosengren.
Valda kontorslösningar
Under våren 2021 letade DB Schenker efter en kaffeleverantör, och även någon som kunde ta hand om deras entrémattor. För att kunna ta det bästa beslutet valde man att ta in ett antal leverantörer för intervju och senare för en presentation och provning av kaffemaskinerna. Valet föll på Happy Boss.
– Happy Boss var lite mer på tå än de andra och man märkte att de brydde sig mer. Det gjorde stor skillnad, berättar Pernilla.
DB Schenker var nöjda med städbolaget och växtleverantören de redan jobbade med och kände inget behov av att byta, men för att få den där smidiga helhetslösningen kunde Happy Boss ta över kontrakten från leverantörerna och på så vis få in allt på en faktura.
En av de lösningar som idag uppskattas mest hos DB Schenker är att de nu har snabb och enkel tillgång till mat och fika på kontoret.
– Varumaskinen är toppen, säger Pernilla.
DB Schenker har idag följande tjänster via Happy Boss:
- Matautomater
- Kontorsstädning
- Kaffemaskiner och vattenautomater
- Företagsväxter
- Leverans av frukt
- Entrémattor
Resultat av samarbetet
Trots att DB Schenker bara har jobbat med Happy Boss i ungefär ett halvår är de nöjda, och Pernilla Rosengren tror att samarbetet bara kommer att förbättras under den kommande tiden.
– Happy Boss är mångsidiga och bra på att fixa det mesta. Jag tycker att vårt samarbete har rullat på och fungerar bra.
Vilka andra företag skulle du rekommendera Happy Boss till?
– Jag tror att det är en lösning som fungerar för alla typer av bolag, avslutar Pernilla Rosengren.
Gör som DB Schenker och anlita Happy Boss för att ta hand om allt inom facility management! Spara tid och pengar genom att samla utgifter på en faktura!
Kontakta oss idag för ett första samtal där vi går igenom era behov.