DB Schenker - Happy Boss

DB Schenker

“Happy Boss är mångsidiga och bra på att fixa det mesta”

Button

Lastbild från DB Schenker på landsväg i solskenet

Bakgrund

DB Schenker grundades i Wien år 1872, för att samfrakta gods med tåg till Paris. Idag är de en av världens ledande globala logistikleverantörer med totalt över 74 500 anställda. I Sverige finns 3.500 av dessa, varav 240 jobbar på terminalen i Stockholm.

Pernilla Rosengren började på DB Schenker för 20 år sedan efter en utbildning i kontorsservice. Efter en föräldraledighet vidareutbildade hon sig inom intresset telefoni och blev telefonist, för att få ett jobb i DB Schenkers växel. Efter bara ett år skulle allt digitaliseras och bli modernt och Pernillas roll blev istället inom kontorsservice och vaktmästeri, samt som ansvarig för “Hämta och lämna”-delen i receptionen. Idag är hon chef för kontorsservice.
– Jag har hand om vår reception med kundmottagning och allt inköp av kontorsmaterial, och är även behjälplig med it-biten. Jag har även ansvar för våra leverantörer för blommor, lokalvård, it och telefoni – men sedan i somras är det Happy Boss som sköter det mesta kring det, säger Pernilla Rosengren.

 

Valda kontorslösningar

Under våren 2021 letade DB Schenker efter en kaffeleverantör, och även någon som kunde ta hand om deras entrémattor. För att kunna ta det bästa beslutet valde man att ta in ett antal leverantörer för intervju och senare för en presentation och provning av kaffemaskinerna. Valet föll på Happy Boss.
– Happy Boss var lite mer på tå än de andra och man märkte att de brydde sig mer. Det gjorde stor skillnad, berättar Pernilla.

DB Schenker var nöjda med städbolaget och växtleverantören de redan jobbade med och kände inget behov av att byta, men för att få den där smidiga helhetslösningen kunde Happy Boss ta över kontrakten från leverantörerna och på så vis få in allt på en faktura.

En av de lösningar som idag uppskattas mest hos DB Schenker är att de nu har snabb och enkel tillgång till mat och fika på kontoret.
– Varumaskinen är toppen, säger Pernilla.

DB Schenker har idag följande tjänster via Happy Boss: 

 

Resultat av samarbetet

Trots att DB Schenker bara har jobbat med Happy Boss i ungefär ett halvår är de nöjda, och Pernilla Rosengren tror att samarbetet bara kommer att förbättras under den kommande tiden.
– Happy Boss är mångsidiga och bra på att fixa det mesta. Jag tycker att vårt samarbete har rullat på och fungerar bra.
Vilka andra företag skulle du rekommendera Happy Boss till?
– Jag tror att det är en lösning som fungerar för alla typer av bolag, avslutar Pernilla Rosengren.

Gör som DB Schenker och anlita Happy Boss för att ta hand om allt inom facility management! Spara tid och pengar genom att samla utgifter på en faktura!

Kontakta oss idag för ett första samtal där vi går igenom era behov. 

Kontakta oss

Relaterade kundcase

Fler nöjda kunder har valt samma eller liknande tjänster. Läs om vad de har att säga om samarbetet med Happy Boss!

Journey Agency Logga
“Vi valde att gå med Happy Boss som leverantör av kontorsstädning bland annat för att de erbjuder ett koncept som är hållbart för växande företag”

Fredrik Viktorsson

VD, Journey Agency Sweden

Brödernas Family logga
“Oavsett man är en stor eller liten kund till Happy Boss gör de ingen favorisering – de hanterar alla kunder på samma sätt och tar lika bra hand om alla”

Kyriakos Moussally

Inköps-och produktionsansvarig

Advice logga
“Happy Boss kunde leverera på vårt rekryteringsbehov, snabbt och till fast pris”

Emilia Hofsetter & Elin Svanborg

Auktoriserad redovisningskonsult

“Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt”

Sofia Zingmark

Office & HR coordinator

Frontwalker logga
“Det började med ett rekryteringsuppdrag i Stockholm. Från den första rekryteringen har samarbetet vuxit och nu jobbar de med samtliga av våra kontor”

Nicklas Raask

VD, Frontwalker

SIWI logotyp
“Happy Boss har alltid gett oss de bästa lösningarna, till de absolut bästa priserna. Så fort vi behöver hjälp vet jag att Happy Boss är snabba och proaktiva i att hjälpa oss med den bästa lösningen”

Marko Antonic

IT-koordinator, SIWI

Fisk Idag logotyp
”Jag ser deras service och support som den främsta styrkan och rekommenderar även små till medelstora företag att arbeta med Happy Boss”

Emmy Bonnevier

VD, Fisk Idag

“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund” Läs mer om det lyckade samarbetet mellan PopHouse Sweden AB och Happy Boss!

Viktor Fredell

Chief Information Officer, PopHouse Sweden AB

Norrskens kontorsbyggnad
“Oavsett vilka utmaningar vi ställs inför kan vi vara 100 % trygga med att Happy Boss hittar en lösning”
“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

“Allt gick fantastiskt smidigt när vi bytte till Happy Boss. Jag vill verkligen rekommendera Happy Boss för deras bemötande, snabba service och att dom håller vad de lovar.”

Sanka Weerarathna

Administrativ chef, Utbildningsförvaltningen Elinsborgsskolan

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige