Vy Travel - Läs mer om hur vi startat vårt samarbete mitt under pandemin | Happy Boss
Vy Travel

“Happy Boss förstår värdet i leveransen”

 

Button

Bus4You, ett av Vygruppens varumärken har under tio år i rad haft Sveriges nöjdaste kunder inom persontransport enligt Svenskt kvalitetsindex. Som ett led i att försöka behålla placeringen har de inlett ett samarbete med Happy Boss som installerat en unik wifi-lösning i ett stort antal bussar.

Nyckeln till framgången för Vy och Bus4You grundas i strategin som utgår från kundens resebehov. För att få fler att åka kollektivt måste upplevelsen anses minst lika attraktiv som att färdas med egen bil. 

– Vi arbetar ständigt för bättre service med synsättet att vi är värdar och att våra resenärer är gäster snarare än kunder, förklarar Robert Nyberg, vd på Vy Travel, en av Nordens största transportkoncerner

Ett välfungerande wifi har varit en viktig del av kunderbjudandet och Bus4You var tidiga på marknaden med att erbjuda gästerna uppkoppling. Fram tills nu har de själva skött hanteringen men ställts inför problematik på olika håll.

– Vi kunde inte tillmötesgå leveransen. För att lyckas leverera ett bra nätverk på rullande fordon är det mycket som ska klaffa. Det är mer komplext än många tror och dessutom ofta otroligt dyrt. 

Idag väljer i princip alla på bussarna att surfa framför att bläddra i en tidning och en 

stor andel av Bus4Yous gäster är affärsresenärer. Därför beslutade ledningen om att satsa på snabbare wifi och valde efter upphandling att inleda ett samarbete med Happy Boss.

Den unika wifi-lösningen

För att kunna erbjuda bästa möjliga nätverk har Happy Boss installerat en unik wifi-lösning med två simkort i varje buss som är kopplade till olika operatörer och master. Databoxen är framtagen för att klara hög belastning och är smart nog att koppla sig till det bästa nätverket. Dessutom finns möjligheten att använda båda simkorten parallellt och därmed dubbla kapaciteten vid behov. Från att tidigare haft en begränsad datamängd att tillgå kan de nu erbjuda varje gäst obegränsad och snabb surf som håller för att såväl jobba som att streama film. Systemet har många olika funktioner som gör att Bus4You kan följa nätverket i realtid eller få fram statistik och rapporter. Wifi-lösningen hyrs som en tjänst inklusive support för en månadskostnad. Robert beskriver att installationen i bussarna gått smidigt:

– Happy Boss höll en personlig dialog med våra driftsansvariga genom processen vilket jag anser är något av det viktigaste vid ett samarbete. Till skillnad från andra leverantörer som lämnar en box i knät tog Happy Boss hand om hela lösningen. De säkerställer att vi har ett wifi som fungerar över tid. Skulle vi få problem är det bara att ringa, det känns bra att Happy Boss tar fullt ansvar.

Gemensamma värderingar

Trots skilda verksamheter har Happy Boss och Bus4You många likheter, särskilt när det kommer till synen på att skapa långsiktiga kundrelationer med fokus på enkelhet. Insikten i varandras affärsområden har varit en betydande faktor för att installationen löpt på väl.

– Det bästa med samarbetet är att vi har gemensamma värderingar. Happy Boss förstår värdet i leveransen. Vi har inte haft några som helst problem hittills, varken driftstörningar eller klagomål. Allt har bara fungerat och det är ett gott tecken!

Vy är ett bolag i konstant förändring som strävar efter att fortsatt vara marknadsledande i Norden 2025. Hjärtat klappar särskilt för hållbarhet, trafiksäkerhet och kundbemötande. Robert berättar att de tittar på alla möjliga nya affärsmöjligheter för att utveckla kundresan de närmsta åren, bland annat med artificiell intelligens som verktyg för att förutspå trafikprognoser. Han ser ljust på att låta Happy Boss vara med på resan.

– Vi är först ut att testa den unika wifi-lösningen och det känns roligt att kunna vara en referens till framtida kunder för Happy Boss. Jag tror på ett långvarigt samarbete. Det finns många bussar kvar att vidareutveckla utrustningen i och jag ser fram emot att titta på nya områden, avslutar Robert.

”Det bästa med samarbetet är att vi har gemensamma värderingar. Happy Boss förstår värdet i leveransen.”

Robert Nyberg, Vy Travel

Relaterade kundcase

“Happy Boss helhetslösningar fick oss att utveckla samarbetet” Emmy Bonnevier, vd för den framstående fisk- och skaldjursleverantören Fisk Idag, om hur samarbetet med Happy Boss utvecklats genom åren och vad hon värderat allra högst. Sedan 2016 har Em...
“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

"Jag har känt Happy Boss sen dom startade och det är ett härligt gäng med mycket kompetent personal. När det kommer till att välja kaffe i blindo var de helt outstanding."

Lena Karvouni

Vasabyrån

“Allt gick fantastiskt smidigt när vi bytte till Happy Boss. Jag vill verkligen rekommendera Happy Boss för deras bemötande, snabba service och att dom håller vad de lovar.”

Sanka Weerarathna

Administrativ chef, Utbildningsförvaltningen Elinsborgsskolan

“They always gives me the best possible deals, fulfilling all promises and deliver on time. Their “We Can Do” and “We Will Help you” attitude makes me a very Happy Customer.”

Marko Antonić

IT-chef, Stockholm International Water Institute (SIWI)

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige