Kundcase Workday

Workday

"Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en
arbetsplats som känns som hemma".

Button

Bakgrund

Om Företaget
Workday, Inc. är ett ledande företag inom molnbaserade HR- och ekonomisystem, och har sedan starten 2005 revolutionerat hur företag hanterar sina interna processer. Med sin globala närvaro och nästan 22 000 anställda världen över arbetar man med kunder som KRY, Fiskars, Danske Bank och Amazon. Det svenska kontoret med sina 43 anställda är centralt beläget i Stockholm.

Utmaningen

Annamaria, Office Manager på Workday i Stockholm, delar sin resa från att ha anslutit sig till företaget i januari 2018 till att etablera ett framgångsrikt partnerskap med Happy Boss. 

- Vi ville effektivisera och förbättra kontorsmiljön utan att kompromissa med kvalitet eller service. 

Det visade sig att svaret fanns närmare än man trodde då man redan använde några av Happy Boss tjänster. Men det fanns utmaningar på vägen.

- Jag var tvungen att övertyga internt om att välja Happy Boss som vår leverantör trots att vi använder globala leverantörer i hela organisationen. Min önskan var att hitta en partner som kunde förstå våra unika behov som ett mindre företag. 

Lösningen

Annamarias envishet lönade sig och Workday, som då använde tjänsterna växter och entrémattor presenterades en helhetslösning. Något som Annamaria inte visste fanns.

- Jag vart imponerad över hur omfattande hjälp vi hade möjlighet att få och tacksam över hur lösningsorienterade Happy Boss var. 

Hon fortsätter:

- Tack vare Happy Boss, kunde vi effektivisera våra processer, allt från städning och kontorsmaterial till catering och evenemangsplanering. Den personliga touchen och anpassningsförmågan hos Happy Boss har inte bara underlättat den dagliga driften utan också bidragit till att skapa en positiv arbetsmiljö.

Implementering

 

Implementeringen gick smidigare än Annamaria tänkt sig:

- De visste redan vad vi behövde, vad som inte fungerade med tidigare leverantörer, och hur de kunde göra vårt kontorsliv bättre. Implementeringen kändes inte som ett projekt, utan mer som att öppna dörren för en vän.

Vi fick hjälp att avsluta avtal med befintliga leverantörer, något som verkligen avlastade mig i mitt arbete, säger Annamaria. Dessutom var Happy Boss otroligt flexibla i våra önskemål kring att behålla några av leverantörerna, men lät dem ingå i vår helhetslösning. Otroligt smidigt!

Resultatet

Idag har Workday en helhetslösning från Happy Boss och utöver det använder Annamaria sig gärna av webbshopen när hon ska beställa kontorsmaterial. Medarbetarna uppskattar kanske särskilt bekvämligheten och utbudet i mat på jobbet kylarna och kaffemaskinerna där man fått otroligt fin service av teknikerna:

- Kaffekillarna la ner sin själ i att få det så bra som möjligt. De kom tillbaka flera gånger, bytte bönor, smakade av och gjorde allt för att vi skulle bli så nöjda som möjligt. Det justerades t.o.m för att få ett så perfekt mjölkskum som möjligt. Det är väl ändå att göra det lilla extra?!

Annamaria fortsätter berätta med ett stort leende:

- Sedan HappyBoss blev en del av vår vardag, har vårt kontor verkligen genomgått en förvandling som har gjort det till mer än bara en plats för arbete; det har blivit en plats där vi genuint trivs. Våra vänner på Happy Boss, för det är så vi ser dem nu, har blivit vår lösning på allt – från att organisera catering till att hitta en hundvakt och att på mindre än en timme hitta den perfekta lösningen för en ny receptionsdisk. Deras förmåga att leverera personligt anpassad service och skapa en familjär atmosfär är vad som gör vårt samarbete med Happy Boss så speciellt och vårt kontor till mer än bara en arbetsplats. De har verkligen blivit vårt Karlssons klister som håller ihop allt!

Slutord

- Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en arbetsplats som känns som hemma. I en värld där arbetsliv och privatliv alltmer flyter ihop, har vi hittat en partner som hjälper oss att hålla balansen. Och för det är vi evigt tacksamma. Tack, Happy Boss, för att ni gör vår Workday, varje dag, lite bättre.

Är ert företag också ute efter helhetslösningar inom facility management? Gör som Basefarm och skapa ökad trivsel på kontoret samtidigt som ni minskar era kostnader. Kontakta oss för ett första samtal!

Kontakta oss

Relaterade kundcase

Fler nöjda kunder har valt samma eller liknande tjänster. Läs om vad de har att säga om samarbetet med Happy Boss!

“Det var nog ödet att Happy Boss skulle komma in och rädda oss!”

Jeanette Börjesson

Boule Diagnostics

Journey Agency Logga
“Vi valde att gå med Happy Boss som leverantör av kontorsstädning bland annat för att de erbjuder ett koncept som är hållbart för växande företag”

Fredrik Viktorsson

VD, Journey Agency Sweden

Brödernas Family logga
“Oavsett man är en stor eller liten kund till Happy Boss gör de ingen favorisering – de hanterar alla kunder på samma sätt och tar lika bra hand om alla”

Kyriakos Moussally

Inköps-och produktionsansvarig

Advice logga
“Happy Boss kunde leverera på vårt rekryteringsbehov, snabbt och till fast pris”

Emilia Hofsetter & Elin Svanborg

Auktoriserad redovisningskonsult

"Happy Boss var lite mer på tå än de andra och man märkte att de brydde sig mer. Det gjorde stor skillnad."

Pernilla Rosengren

Chef Kontorsservice

“Vi blev positivt överraskade på alla fronter, både vad gäller leverans och kundkontakt”

Sofia Zingmark

Office & HR coordinator

Frontwalker logga
“Det började med ett rekryteringsuppdrag i Stockholm. Från den första rekryteringen har samarbetet vuxit och nu jobbar de med samtliga av våra kontor”

Nicklas Raask

VD, Frontwalker

SIWI logotyp
“Happy Boss har alltid gett oss de bästa lösningarna, till de absolut bästa priserna. Så fort vi behöver hjälp vet jag att Happy Boss är snabba och proaktiva i att hjälpa oss med den bästa lösningen”

Marko Antonic

IT-koordinator, SIWI

Fisk Idag logotyp
”Jag ser deras service och support som den främsta styrkan och rekommenderar även små till medelstora företag att arbeta med Happy Boss”

Emmy Bonnevier

VD, Fisk Idag

“Happy Boss lever upp till sitt namn – jag är glad att vi blev deras kund” Läs mer om det lyckade samarbetet mellan PopHouse Sweden AB och Happy Boss!

Viktor Fredell

Chief Information Officer, PopHouse Sweden AB

Norrskens kontorsbyggnad
“Oavsett vilka utmaningar vi ställs inför kan vi vara 100 % trygga med att Happy Boss hittar en lösning”
“Sedan vi inledde samarbetet med Happy Boss har fakturaflödet minskat avsevärt och det är lättare att ha översikt över företagets utgifter. Det är smidigt och enkelt!”

Jonas Westerbotn

VD, Torvalla Bil

"Jag var trött på säljare som ringer och inte lyssnar men när Åsa ringde så var det annorlunda, hon lyssnade på mig och vad vi har för behov."

Linda Lönnerstam

Kontorsansvarig Volati

“Vi valde Happy Boss för att de har allt i ett. Mitt arbete har underlättats rejält, jag har en bättre överblick av våra inköp och jag kan verkligen lita på att de levererar.”

James Milne

Inköpare, Vanderbilt

”Snabb, personlig service och enkel kommunikation”

/Hermes Medical Solutions

"Vi valde att anlita Happy Boss när vi skulle flytta och de var väldigt serviceminded. Alla konferensrum skulle byggas om, och det klarade Happy Boss med bravur."

Anders

DNV

"Happy Boss hjälper oss alltid och kommer med smarta lösningar, vi får alltid bra återkoppling och snabb leverans."

Russell Reynolds

"Happy Boss ger alltid personlig och snabb service, och vi har en bra relation. De hittar flexibla lösningar och ser till vårt bästa, vi kan lita på att Happy Boss ställer upp!"

Zurich

”Vi är tacksamma för den fantastiska hjälp våra deltagare i Skräpplockardagarna – barnens stora kampanj mot nedskräpning fått via Happy Boss kundservice”

Jane Falkstranden Projektadministratör

Håll Sverige Rent

“Vad vi än behöver hjälp med, är det bara att ringa vår kontaktperson så löser de resten. Jag kan verkligen ge Happy Boss mina allra bästa rekommendationer.”

Camilla Berg

Skolintendent, Grantomta Montessoriskola

”Happy Boss ger en högklassig service genom en trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda med all den service vi får via dem.”

/Mäklarsamfundet

“Happy Boss har sänkt våra kostnader samt förbättrat kvalitén i vår verksamhet. De uppfyller våra miljökrav och servicen är väldigt snabb. Vi är väldigt nöjda kunder!”

Calin Imbuzean

IT- och servicechef, Studiefrämjandet

”Vi valde Happy Boss som vår leverantör när det kommer till städ, returhantering, kaffe och vattenlösning, skrivare, entrémattor, frukt och kontorsmaterial...

/Paynova

”Vi har ett brett samarbete med Happy Boss och är supernöjda. Happy Boss är lyhörda, trevliga, ger alltid snabb återkoppling och kommer alltid med effektiva och snabba lösningar när vi behöver hjälp. Vi kan verkligen rekommendera Happy Boss!"

/Makita

”Nu slipper vi att ha flera fakturor för olika tjänster lorem ipsum dolor sit amet. Vi sparar hundratals timmar om året och kan lägga pengar på något annat istället”

Claes Andersson

VD, Klarna

“Vi uppskattar den uppmärksamhet vi får, trots att vi är ett relativt litet bolag. Jag kan verkligen rekommendera Happy Boss för deras trevliga bemötande och snabba service.”

Jonas Rasmussen

VD, Toleka

"Vi sökte en person till tjänsten Sales Engineer i Stockholm. Vi kontaktade Happy Boss som snabbt kom igång med en profilering och synkade våra förväntningar med hela projekten. Vi satte en tydlig tidsplan..."

Luis Soler

Head of sales, Sverige

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Happy Boss AB, orgnr. 559204-8473 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata