Workday
"Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en
arbetsplats som känns som hemma".
Bakgrund
Om Företaget
Workday, Inc. är ett ledande företag inom molnbaserade HR- och ekonomisystem, och har sedan starten 2005 revolutionerat hur företag hanterar sina interna processer. Med sin globala närvaro och nästan 22 000 anställda världen över arbetar man med kunder som KRY, Fiskars, Danske Bank och Amazon. Det svenska kontoret med sina 43 anställda är centralt beläget i Stockholm.
Utmaningen
Annamaria, Office Manager på Workday i Stockholm, delar sin resa från att ha anslutit sig till företaget i januari 2018 till att etablera ett framgångsrikt partnerskap med Happy Boss.
- Vi ville effektivisera och förbättra kontorsmiljön utan att kompromissa med kvalitet eller service.
Det visade sig att svaret fanns närmare än man trodde då man redan använde några av Happy Boss tjänster. Men det fanns utmaningar på vägen.
- Jag var tvungen att övertyga internt om att välja Happy Boss som vår leverantör trots att vi använder globala leverantörer i hela organisationen. Min önskan var att hitta en partner som kunde förstå våra unika behov som ett mindre företag.
Lösningen
Annamarias envishet lönade sig och Workday, som då använde tjänsterna växter och entrémattor presenterades en helhetslösning. Något som Annamaria inte visste fanns.
- Jag vart imponerad över hur omfattande hjälp vi hade möjlighet att få och tacksam över hur lösningsorienterade Happy Boss var.
Hon fortsätter:
- Tack vare Happy Boss, kunde vi effektivisera våra processer, allt från städning och kontorsmaterial till catering och evenemangsplanering. Den personliga touchen och anpassningsförmågan hos Happy Boss har inte bara underlättat den dagliga driften utan också bidragit till att skapa en positiv arbetsmiljö.
Implementering
Implementeringen gick smidigare än Annamaria tänkt sig:
- De visste redan vad vi behövde, vad som inte fungerade med tidigare leverantörer, och hur de kunde göra vårt kontorsliv bättre. Implementeringen kändes inte som ett projekt, utan mer som att öppna dörren för en vän.
Vi fick hjälp att avsluta avtal med befintliga leverantörer, något som verkligen avlastade mig i mitt arbete, säger Annamaria. Dessutom var Happy Boss otroligt flexibla i våra önskemål kring att behålla några av leverantörerna, men lät dem ingå i vår helhetslösning. Otroligt smidigt!
Resultatet
Idag har Workday en helhetslösning från Happy Boss och utöver det använder Annamaria sig gärna av webbshopen när hon ska beställa kontorsmaterial. Medarbetarna uppskattar kanske särskilt bekvämligheten och utbudet i mat på jobbet kylarna och kaffemaskinerna där man fått otroligt fin service av teknikerna:
- Kaffekillarna la ner sin själ i att få det så bra som möjligt. De kom tillbaka flera gånger, bytte bönor, smakade av och gjorde allt för att vi skulle bli så nöjda som möjligt. Det justerades t.o.m för att få ett så perfekt mjölkskum som möjligt. Det är väl ändå att göra det lilla extra?!
Annamaria fortsätter berätta med ett stort leende:
- Sedan HappyBoss blev en del av vår vardag, har vårt kontor verkligen genomgått en förvandling som har gjort det till mer än bara en plats för arbete; det har blivit en plats där vi genuint trivs. Våra vänner på Happy Boss, för det är så vi ser dem nu, har blivit vår lösning på allt – från att organisera catering till att hitta en hundvakt och att på mindre än en timme hitta den perfekta lösningen för en ny receptionsdisk. Deras förmåga att leverera personligt anpassad service och skapa en familjär atmosfär är vad som gör vårt samarbete med Happy Boss så speciellt och vårt kontor till mer än bara en arbetsplats. De har verkligen blivit vårt Karlssons klister som håller ihop allt!
Slutord
- Vår resa med Happy Boss är mer än ett kundcase; det är en berättelse om hur vi byggde en arbetsplats som känns som hemma. I en värld där arbetsliv och privatliv alltmer flyter ihop, har vi hittat en partner som hjälper oss att hålla balansen. Och för det är vi evigt tacksamma. Tack, Happy Boss, för att ni gör vår Workday, varje dag, lite bättre.
Är ert företag också ute efter helhetslösningar inom facility management? Gör som Basefarm och skapa ökad trivsel på kontoret samtidigt som ni minskar era kostnader. Kontakta oss för ett första samtal!